Öppna förskolan!!

I dag har vi varit på öppna förskolan hela dagen. Första gången vi var där och absolut inte den sista. Det var jätte mysigt.
Mindre mysig har natten varigt. Max har blivit förkyld, och har problem att andas. Han vill ha nappen men då kan han knappt andas. Han och jag har suttit och sovit i soffan i natt. Stackars liten.
Han har mått bättre på förmiddagen men nu är han grinig och jätte täppt. Mammas lilla skrutt, tycker inte om att se dig vara ledsen.

Sytt ett par byxor!!

I går började jag att sy på ett par byxor till Max. Jag är jätte nöjd med resultatet. Så här blev det:

Dregelkungen!!

Babysim, sångstund och bebisbus!!

I går var jag och Max på babysim igen, det var lika kul som första gången tyckte han.
Och i dag har vi haft fullt upp, med både sångstund och bebisbus. Kl: 9.30 var vi på sångstunden med en massa andra mammor och bebisar, säkert 25st! Jätte kul var det, och uppskattat av Max. Han var helt tyst och njöt hela tiden. Och när vi andra fikade efteråt så somnade han. Vid halv 12 gick vi(3st från mammagruppen) hem till mig och drack kaffe och åt kladdkaka. Våra goa pojkar busade och lekte med varandra. Det är så kul att se att dom blir mer och mer medvetna om varandra.

Ätit på restaurang!!

I lördags var vi bjudna på restaurang av jeppes mormor och morfar. Tobbe och lotten var också med, och det var mycket trevligt!
Vi började med fördrink och snacks hemma hos jeppes moster kl:18.00 och sen 19.30 hade vi bokat bord på klostergatans vin och delikatess. Maten där är väldigt god och man får mycket mat. Alla var proppmätta när vi gick därifrån. Jag och lotten delade på en flaska vin, så man blev ju lite lullig, he he.
Vi hade självklart inte med oss Max, mina föräldrar passade honom. Vi lämnade honom vid 17-tiden och hämtade honom vid 23.00, och då sov han. Det hade gått jätte bra, han badade, busade och myste. Skönt att veta att vi kan lämna bort honom utan att han blir ledsen.

Tack mamma och pappa för ni ställde upp som barnvakt! Och tack Marielouise och Jan för restaurangbesöket!!

Max hade det bra hos mormor och morfar, han fick bada, det han älskar!!=)

Babysim!!

I går var första besöket på babysim och det var en succé. Det började klockan 13.00, vilket var lagom för då hann vi med 2 mål och vila innan. Jeppe har fortfarade semester så han följde såklart också med. Han fick assistera med handduk och vara fotograf. Man fick endast vara en förälder i vattnet.
Jag känner 4st av dom 9 andra som går i gruppen, vilket blir lite extra kul!=)
Själva badandet pågick i 30min, precis lagom för dom små. Det är mycket intyck och nya ljud och känslor dom får uppleva.
Max har alltid älskat vatten, både att bada i balja och att bli avsköljd i duschen, och babysim var lika lyckat. Man såg vekligen hur skönt han tyckte att det var. Han gnällde inte en enda gång, och fick han lite vatten i munnen eller ögonen så skrattade han.
Vi började med att sjunga en namnlek i vattnet och sen fick vi gå runt med dom flytandes på mage och rygg. Öronen skulle man ha under vattnet men att doppa hela huvudet gjorde vi inte. Antar att det kommer senare. Nu ska dom ju först bekanta sig med vattnet. Vi avslutade med en sång där vi alla stod i ring och plaskade. Väldigt mysig var hela upplevelsen. Detta ser jag fram emot att göra varje måndag med Max.

Kräftskiva och Hallands Väderö!!

I Fredags var det dags att packa väskorna igen för att åka upp till stugan. Tobbe och Lotten följde också med, såååå mysigt vi hade det.
När vi kom fram packade vi in, bäddade sängarna och plockade fram lite gott att äta. Ölkorv, chips, nötter och lite godis slank ner innan vi började med maten. Tillsammans lagade vi varsin pizza, och en stor eloge till tobbe som kavlade degen till alla pizzorna. Det blev den godaste hemmalagade pizzan jag ätit.
Efter maten plockade vi fram lite andra godsaker och kollade på film. Vi funderade även på vad vi skulle göra på lördagen. Vi kom på den briljanta iden att åka till Hallands Väderö om vädret skulle tillåta.
Vi gick upp vid 8-tiden på lördagen, dels för att Max var hungrig då och att vi skulle hinna med den första båten till Hallands Väderö. Klockan 9.15 var färdiga och vi styrde bilen mot hamnen i Torekov. Vi hann med den först båten vilket vi var osäkra på ifall vi skulle göra.
Både jag och Lotten tyckte att båtfärden var läskigare än vad vi trodde. Och lille Max tyckte nog det var mysigt för han somnade.
Väl framme letade vi upp en karta och bestämde oss för vart vi ville gå. Vi började med att gå upp till fyren och på vägen tillbaka letade vi upp en mysig picknickplats. Vi hade med oss resterna från pizzan dagen innan. Efter att vi alla var mätte promenerade vi vidare. Vi gick hela vägen bort till andra sidan ön till ett litet museum.
Vi hade jätte tur med vädret, det var inte för vart och inte för kallt. Hela ön var så vacker och vi alla tyckte att det var en lyckad utflykt. Även Max godkännde det hela, han tycker det är kul när det händer något.

Vid halv 3 tog vi båten tillbaka till fastlandet och på vägen till stugan körde vi inom affären och köpte varsin glass.
När vi kom hem vilade vi lite och efter en dusch vaknade man till igen för att förbereda inför vår lilla kräftskiva. Lotten hade lagat en kantarellpaj och tilsammans lagade vi en kladdkaka.
Vi fixade och pyntade(mest tob och lod) fint i stugan, är det kräftskiva så är det. Äntligen skulle vi få äta kräftor, det som vi alla hade lägtat efter. Och det var precis så gott som man kunde gissa. Vi satt och åt och snackade länge och njöt av varandras sällskap.
Till efterrätt blev det som sagt kladdkaka med grädde och lite annat smått och gott. Vi var ju rätt så mätta, men lite godsaker går alltid ner.
Resten av kvällen spenderades på madrasser på golvet framför tv:n. Vi kollade på 2 filmer fram till halv 2 då vi alla var trötta efter en fullspäckad dag.