Kräftskiva och Hallands Väderö!!

I Fredags var det dags att packa väskorna igen för att åka upp till stugan. Tobbe och Lotten följde också med, såååå mysigt vi hade det.
När vi kom fram packade vi in, bäddade sängarna och plockade fram lite gott att äta. Ölkorv, chips, nötter och lite godis slank ner innan vi började med maten. Tillsammans lagade vi varsin pizza, och en stor eloge till tobbe som kavlade degen till alla pizzorna. Det blev den godaste hemmalagade pizzan jag ätit.
Efter maten plockade vi fram lite andra godsaker och kollade på film. Vi funderade även på vad vi skulle göra på lördagen. Vi kom på den briljanta iden att åka till Hallands Väderö om vädret skulle tillåta.
Vi gick upp vid 8-tiden på lördagen, dels för att Max var hungrig då och att vi skulle hinna med den första båten till Hallands Väderö. Klockan 9.15 var färdiga och vi styrde bilen mot hamnen i Torekov. Vi hann med den först båten vilket vi var osäkra på ifall vi skulle göra.
Både jag och Lotten tyckte att båtfärden var läskigare än vad vi trodde. Och lille Max tyckte nog det var mysigt för han somnade.
Väl framme letade vi upp en karta och bestämde oss för vart vi ville gå. Vi började med att gå upp till fyren och på vägen tillbaka letade vi upp en mysig picknickplats. Vi hade med oss resterna från pizzan dagen innan. Efter att vi alla var mätte promenerade vi vidare. Vi gick hela vägen bort till andra sidan ön till ett litet museum.
Vi hade jätte tur med vädret, det var inte för vart och inte för kallt. Hela ön var så vacker och vi alla tyckte att det var en lyckad utflykt. Även Max godkännde det hela, han tycker det är kul när det händer något.

Vid halv 3 tog vi båten tillbaka till fastlandet och på vägen till stugan körde vi inom affären och köpte varsin glass.
När vi kom hem vilade vi lite och efter en dusch vaknade man till igen för att förbereda inför vår lilla kräftskiva. Lotten hade lagat en kantarellpaj och tilsammans lagade vi en kladdkaka.
Vi fixade och pyntade(mest tob och lod) fint i stugan, är det kräftskiva så är det. Äntligen skulle vi få äta kräftor, det som vi alla hade lägtat efter. Och det var precis så gott som man kunde gissa. Vi satt och åt och snackade länge och njöt av varandras sällskap.
Till efterrätt blev det som sagt kladdkaka med grädde och lite annat smått och gott. Vi var ju rätt så mätta, men lite godsaker går alltid ner.
Resten av kvällen spenderades på madrasser på golvet framför tv:n. Vi kollade på 2 filmer fram till halv 2 då vi alla var trötta efter en fullspäckad dag.