Babysim!!

I går var första besöket på babysim och det var en succé. Det började klockan 13.00, vilket var lagom för då hann vi med 2 mål och vila innan. Jeppe har fortfarade semester så han följde såklart också med. Han fick assistera med handduk och vara fotograf. Man fick endast vara en förälder i vattnet.
Jag känner 4st av dom 9 andra som går i gruppen, vilket blir lite extra kul!=)
Själva badandet pågick i 30min, precis lagom för dom små. Det är mycket intyck och nya ljud och känslor dom får uppleva.
Max har alltid älskat vatten, både att bada i balja och att bli avsköljd i duschen, och babysim var lika lyckat. Man såg vekligen hur skönt han tyckte att det var. Han gnällde inte en enda gång, och fick han lite vatten i munnen eller ögonen så skrattade han.
Vi började med att sjunga en namnlek i vattnet och sen fick vi gå runt med dom flytandes på mage och rygg. Öronen skulle man ha under vattnet men att doppa hela huvudet gjorde vi inte. Antar att det kommer senare. Nu ska dom ju först bekanta sig med vattnet. Vi avslutade med en sång där vi alla stod i ring och plaskade. Väldigt mysig var hela upplevelsen. Detta ser jag fram emot att göra varje måndag med Max.
 

Kommentarer
Postat av: Sandrix

Vad kul att han trivs så bra i vattnet :)

2012-09-04 @ 15:21:05
URL: http://sandypaprika.blogg.se
Postat av: Molly

Jätteskoj tyckte även vi! Ses igen på måndag! Kram från oss

2012-09-04 @ 16:51:10
Postat av: Lina

Ja klassen är väldigt blandad men de verkar väl ok! Många äldre men det är ju bara bra- så får jag känna mig som en barnrumpa för en gångs skull :) Ses imorg! Pussssa

2012-09-07 @ 12:57:23
URL: http://arnebollar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0