Gravidvecka 33

I söndags gick jag in i vecka 33, det känns som veckorna bara susar förbi.
I dag var vi hos barnmorskan, det var dags att lyssna på lilleans hjärta och kolla hans tillväxtkurva. Och han växer på bra, han ligger fortfarande över den översta kurvan. Han följer sin egen vilket är jätte bra. Har har även fixerat sig, så nu ligger han med huvudet neråt precis som han ska. Alla andra värden såg bra ut och barnmorskan var nöjd.
Jag berättade att jag har lite ont i mina händer, speciellt på morgonen och detta visade sig ha ett namn, Karpaltunnelsyndrom. Nerverna i handen kommer i kläm pga svullnaden vilket ger domningar och smärta i handen. Jag ska börja använda stödhandskar vilket gör att smärtan minskas, men jag ska först få tid hos en läkare under nästa vecka. Annars flyter allt på och jag tar mig igenom dag för dag. Det börjar kännas att man är höggravid.

Kommentarer
Postat av: Lina

Min kollega Emma blev sjukskriven pga karpaltunnelsyndrom. Givetvis varierar symtom i olika grad men var rädd om dig gumman!

2012-02-08 @ 08:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0