Jag har hittat min bröllopsklänning!!

I går åkte jag, mamma, mormor, Sandra och Lina till Vinslöv för att kolla på bröllopsklänning. Det var första gången jag gjorde det, har inte blivit av innan. I Vinslöv finns Ateljé MB och dom har Sveriges största utbud av bröllopsklänningar. Vi åkte hemifrån redan vid halv 9 för att vara säkra på att vi var där till när dom öppnade. Under veckodagarna kan man boka tid om under lördagar är det kölista som gäller. Så därför ville jag vara där i god tid så att jag var säker på att få hjälp. Jag var nummer 2 på brudklänningar så jag fick hjälp direkt. Fick en ung och jätte trevlig tjej. Hon började med att fråga datumet på bröllopet, och då berättade hon att jag var ute lite för sent. Beställningstiden på klänningarna är nämligen 3 och en halv månad. Hade jag beställt en då så hade den kommite en vecka efter bröllopet. Så vi höll tummarna för att jag skulle hitta en som jag ville ha och som inte redan var såld.
Jag bröjade med att prova ca 6st som hon valde ut till mig utefter mina önskemål. 1 av dom behöll vi som en favorit. Efter det gick vi alla och plockade ut klänningar som jag skulle prova till andra omgången. Jag provade ca 10st till utöver dom första. Många var fina och av alla klänningarna jag provade så hade jag 3 favoriter som var helt olika i modellen. När jag tog på min en klänning som Sandra och Lina hade valt så kände jag att det var rätt. När jag gick ut och visade den för dom andra så fick både Sandra och Lina rysningar och mamma och mormor fick tårar i ögonen. Vi alla kände att detta var den rätta klänningen. Jag var överlycklig, och ville inte ta av min den. Tyvärr visade det sig att den redan var såld, men dom skulle kolla upp om där fanns någon kvar på deras lager i Usa och England. Och om den finns att få tag på kommer jag få reda på någon gång under måndag eller tisdag.
Min snälla pappa har också engagerat sig genom att ringa till olika affärer i Usa som säljer klänningen och det verkar som att det går att lösa. Om dom i Vinslöv inte hittar den så finns det säkert någon affär i Usa som har kvar den. Jag håller tummarna för det eftersom jag blev alldeles förälskade i klänningen. Detta är klänningen som jag vill ha när jag gifter mig med Jeppe.<3



Jag vill tacka mamma, mormor, Sandra och Lina för ert fina stöd i går. Jag är jätte glad att just ni ville följa med mig och hjälpa mig med detta stora/vilktiga beslut. Det känndes tryggt att ha med er och jag hade inte klarat det utan er hjälp. Tusen tack!!=)




Kommentarer
Postat av: Sandrix

<3

2011-03-20 @ 20:11:08
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0