Kycklingsoppa!!

I dag var jag sugen på att laga en kycklingsoppa, hade inget recept och orkade inte åka och handla mat så jag lagde en soppa på det vi hade hemma. Och den blev verkligen super duper god!!


Så här tillagde jag kycklingsoppan:
1. Stekte hackad lök och pressad vitlök i olivolja.
2. Skivade kycklingfileérna i små bitar, stekte sedan dessa tillsammans med red curry pasta, salt och peppar.
3. Kokade vatten och kycklingbujong
4. Skivade paprika och broccoli
5. Kokade kycklingen och alla grönsakerna i vattnet.
6. Tillsatte sedan matlagningsgrädde och lät det koka upp.
7. Till sist la jag i tärnade tomater.




Kommentarer
Postat av: Lina

=) sussa sött!

2009-10-28 @ 22:58:04
URL: http://arnebollar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0