Dags för nya tag!!

I går bestämde jag och praktikanten på jobbet att vi skulle försöka gå ner i vikt, det är dags för nya tag!! Vi har båda ätit alldeles för mycket skit den senaste tiden+ att sommaren börjar närma sig. Vårt mål är att gå ner 5kg var på 7 veckor, låter kanske lite orimligt, men vi båda känner att det är lättare ifall vi sätter upp ett konkret mål för både antal kg och tid. I går och i dag har jag ätit bla, kyckling, lax och sallad, känner mig super nyttig. Och i dag har jag ätit stekt kassler och sallad, där blev även över så att det räcker till lunchen i morgon. Än så länge har inte sockersuget gett sig till känna, men det kommer väll om några dagar.
Det jag har ändrat på är att äta mer nyttigt, undvika, godis och andra godsaker+ att jag äter mindre portioner. Jag ska försöka äta så att jag inte blir proppmätt, utan bara lagom mätt, och det är lite ovant för mig, jag som älskar allt som har med mat att göra!!=)

Jag får se hur länge det vara denna gången, jag har tappat räkningen på hur många måndagar jag har börjat banta. Ni får hålla tummarna för mig att jag lyckas dennna gången!!=)


NYHETER-02s06-vikt-169_368

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0