Lärarmiddag!!

Ja, i går var det ju äntligen dags för lärarmiddagen som alla hade sett fram emot. Dagen började med en kurs som håll på mellan 8.15 till 16.45. Och 18.00 började sittningen så man hann inte hem om för att byta om. Alla hade med sig ombytes, så direkt när vi slutade kursen så sprang vi ner i källaren där vi har våra omklädningsrum och bytte om varvat med lite förfriskningar!!
Sen när vi var klara gick vi ut på innergården där dom severade champagne med en jordgubbe i.....super gott!! Tillsammans med champagnen fick man också en lapp som man skulle sätta i pannan vilket motsvarade bordsplaceringen. På dessa lappar stor olika kategorier, ex djur, filmstjärnor, idrottsstjärnor, politiker m.m Anledningen till att man satt lappen i pannan var att man skulle ställa ja och nej frågor för att kunna få reda på vem/vad man var. Jätte kul faktiskt!!!! När alla hade listat ut vad dom var tog vi lite kort, och vid ett tillfälle så sa jag "på tre så hoppar vi alla" och då se en lärare(även min handledare) "hur mycket har du druckit egentligen"?........lite pinsamt.....men men.
Efter detta gick alla in och letade upp sin plats och därefter avnjöt vi en underbar tre-rätters middag i kombination av en massa tal och alkohol. Ca 22.00 var vi färdiga med middagen och då blev det dans med live band. Hela klassen och till och med lärarna var med och dansade. Det var ren underhålling att kolla på alla. 
Vid ett tillfälle kommer samma lärare fram som frågade hur mycket jag hade druckit och frågade ifall jag kunde bugga........och då sa jag "nja", kunde inte komma undan så jag dansade med honom. Han sa att han var lite ringrostig och jo tack det kunde man verkligen säga, han gjorde samma snurr genom en hel låt, rätt så drygt. Men men, det var ialla fall kul. Vi ett tillfälle lyckades en kille i vår klass få vå kvinnliga lärare att dansa, efter det tog dom andra(två) killarna i klassen över, så hon hade tillslut dansat med alla......he he, det var riktigt roligt, för hon ville först inte hon sa "jag kan inte dansa", men dom lyckades övertala henne. Och själva dansen tog plats mitt inne i ringen där vi alla dansade.
När livebandet hade spelat klart förflyttade vi oss till ett annat rum där var annan musik och en bar. Vi fortsatte att rocka loss där inne tills det slutade.
Sammafattningsvis kan jag säga att det var en underbar och trevlig kväll, jag kommer verkligen att sakna klassen!!!!!!=)


Här kommer lite bilder från kvällen!!=)
       


image600


                    


image628


       


image633


 



image636

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0