Ny dag, nya projekt!

Gick upp hyffsat tidigt i dag, kvart över 9. Det var ialla fall tidigt för att vara mig och Jeppe......kan annars utan problem ligga till 12. Vi har haft mycket att gör med huset i dag. Efter frukosten målade jag väggarna i vardagsrummet, det behövdes lite mer färg längst upp mot taket vid övergången mellan tak och vägg. Så nu är väggarna helt klara.....så himla skönt. Efter det så städade och tvättade jag, det behövdes verkligen. Jeppe har med hjälp av Mats satt upp elementet i vardagsrummet. Han har även satt upp fläkten och kopplat in den. Just nu håller han på att fixa så att diskmaskinen fungerar.


Nu är fläkten på plats

Det var planerat att vi skulle laga mat för första gången i dag med det får vi skjuta upp till i morgon. Jag måste nämligen äta senast 16.00 eftersom jag ska träna i kväll. Man kan ju inte spring och hoppa direkt efter att man har ätit. Jeppe var inte riktigt klar med elen i köket, det var därför jag inte kunde laga mat. Har dock handlat hem mat så i morgon kommer vi garanterat kunna inviga köket. Det blir kyckling i kokosmjölk med red curry pasta, bambuskott och ris. Jag har vatt sugen på att laga denna rätt ända sedan vi åt detta på en thailänsk resturang precis innan jul. Jag kommer ihåg ingredienserna som stod i menyn och jag ska försöka återskapa denna underbara rätt. Hoppas jag lyckas!!=)

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

fint :D

2008-02-10 @ 16:08:29
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: malin

Tack, tack!!=)

2008-02-10 @ 16:27:29
Postat av: zalina

åååå va snyggt kök :)
vilken god mat ni får då:) själv åt man en sketen hamburgare :(

2008-02-10 @ 19:04:28
URL: http://zalinakarlsson.blogg.se
Postat av: malin

Tack tack!!=) ja, det ska bli underbart! Fast ibland kan en hamburgare va riktigt gott när man är sugen på det.

2008-02-10 @ 21:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0