Ätit middag, snart dags att träna!!

I dag har jag kollat mycket på OS, tråkigt att Holm inte tog medalj. Jag har även brännt ut alla bilder som vi hade på datorn, och det var verkligen många kan jag säga. Så nu kan jag fylla den igen=)

Till middag lagade jag haj, quinoa och wookade grönsaker, nyttigt och gott!!


Lite fakta om quinoa.
Quinoa innehåller en hög andel protein, är rikt på vitaminer, mineraler och andra nyttiga näringsämnen samtidigt är fetthalten och GI lågt. Quinoa är därför bra mat för atleter, överviktiga och alla andra. Det kan användas på samma sätt som ris och är dessutom utmärkt kall i sallader.

                          
Innan tillagning.                                             Efter tillagning.

I stället för ris eller couscous kan man äta quinoa och det finns att köpa i de flest välsorterade mataffärer. Detta kan jag verkligen rekommendera.


Träning i kväll klockan 19.00, jag är laddad!!=)

Kommentarer
Postat av: Sara C =)

lät ju super gott gumman...allt bra annars??puss

2008-08-19 @ 18:26:13
URL: http://saracelander.blogg.se/
Postat av: Sara Löfvendahl <3

lät ju gott..! jag har valt att byta ut riset mot bulgur istället, svin gott!! Har inte ätit ris på över 1 år!! Kramar

2008-08-19 @ 21:54:37
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0