Övar på att sitta!!

Varje dag övar Max på att sitta och stå. Och han börjar bli riktigt stadig nu. Gissar på att han snart kan sitta själv.

Första cidern!!

I torsdags åkte jag till Malmö festivalen med mina fina tjejkompisar. Det var första gången jag var utan Max så länge. Eftersom Max nu äter välling på kvällen funkar det bra.
Vi åt god mat och jag drack min första cider sedan jag blev gravid. Vi snackade en massa hela kvällen, det som vi är bäst på. Vi bestämde bl.a. att vi ska åka till Ullared till vintern och bo i stuga, mysigt. Längtar redan!
Tack för ert trevliga sällskap<3

Nytt till Max!!

Detta köpte vi till Max i Ullared!

En härlig minisemester!

Dag 1:
Vi har haft 3 underbara dygn tillsammans med Tobbe, Lotten och Elva. Inget kunde varit bättre.
I söndags packade vi våra väskor och åkte till härliga Glimminge. När vi sitter i bilen på väg dig får vi en trevlig överraskning när Lotten ringer och berättar att Elva också ska följa med. Jaaaaaa, kände vi båda, så kul att ha med en liten buse som hon.
Vi sex bodde tillsammans i ena stugan men vi spenderade även mycket tid i den andra stugan hos Jeppes och Tobbes mormor och morfar. Dom var snälla att bjuda oss på lunch och middag. Det första vi gjorde när vi kom dit var att kolla på handbollsfinalen som var väldigt spännande. Bra kämpat av Sverigen, synd dom inte vann. Efter tv:tittandet gick vi ner en runda till stranden och njöt av det härliga vädret. Vi blev sen bjudna på middag som vi åt utomhus. Det har inte blivit många utekvällar för oss denna sommaren, så det gäller att passa på när det är fint väder.
Efter middagen gick vi till vår stuga och bäddade och gjorde oss hemmastadda. Plockade fram gott att äta och kollade på fim.

Elva var mycket förtjust i Max, och det var ömsesidigt. Dom var så söta ihopa. Hon pratade med honom hela tiden, och gnällde han lite så kom hon springande och sa "vad är det Max?" och tröstade honom. Hon gillade att klappa honom på huvudet, "det var varmt, precis som om man har hällt varmt vatten på det" sa hon.

Dag 2:
Vi kom automatiskt upp i tid på måndagen pga småttingarna vi reste med. Max var hungrig vid 8-tiden och Elva ville också göra morgon vid den tiden.

Vi blev bjudna på lunch i den andra stugan, gott bröd och en massa pålägg. Efter lunchen gick vi ner en sväng till stranden. Tobbe lotten och Elva var där längre än oss, att hänga på stranden är kanske inte det ultimata för en bebis. Doppa fötterna en stund hann jag med.

På eftermiddagen blev vi sugna på glass så vi åkte till Torekov och köpte oss varsin. Så mysigt det är i hamnan.
Dag 3:
På tisdagen gick vi upp packade, städade och styrde bilarna mot Ullared och Ge-Kås där vi spenderade hela dagen. Shoppade, åt lunch, shoppade lite till, åkte hem, trötta och nöjda efter en heldag i Ullared.

Vi 3 tackar er 3 för en U.N.D.E.R.B.A.R minisemester, efteråt känner man bara glädje i kroppen!!

Firade med god mat!!

I går firade vi att källaren äntligen är gjuten! Vi grillade pepparstek och till det åt vi potatis, fetaostsallad och bearneinesås. Jätte gott var det. Och till efterrätt hade jag lagat en limepannacotta som vi åt tillsammans med hallon och blåbär.
En riktig festmåltid helt enkelt!:)

Vår fina stjärngosse!!

Nicke nyfiken!!

Ofta när man är ute och går med Max så vaknar han till, man han ju missa något annars. Han tycker om när man fäller tillbaka sufletten så att han kan se träd och buskar.

Gåstol!!

I går var mamma ledig och pappa jobbade hemifrån så då passade jag på att umgås med dom. Jeppe håller ju på för fullt i källaren. På fredag blir det gjutning!! Jaaaaaa!!!
Vi plockade ner min gamla gåstol från vinden och lät Max prova den. Han rörde sig ingenstans men han tyckte det var kul att va i den. Han såg att från ett nytt perspektiv. Och både armar och ben rörde sig mycket. Tekniken tar ju ett tag att träna upp. Och den stolen är från stenåldern, så då kan ni tänka er hur bra hjulen rullar!!

Mamma och pappas ena katt Elvis hittade direkt en plats i Max vagn där han spenderade den största delen av tiden jag var där. Så söt!!;)

Lchf-bröd!!

Bakade ett lchf-bröd i morse, ska bli spännande att smaka det.
Innehåller inte så många konstiga saker så som en massa olika fröer och nötter, vilket jag tycker är smidigt. Både det att det går snabbt att baka och det är stor chans att man har ingredienserna hemma.
Hoppas nu det är gott också!;)

Välling!!

Max börjar närma sig 6 månader och börjar bli en stor kille. I går provade vi att ge honom välling för första gången. Och det var jätte gott tyckte han!:) han ville gärna hålla den själv, så det blev lite bökigt emellanåt. Vi blandade en halv portion och han åt upp allt. Vår duktiga kille. Vi har även köpt hem gröt som vi ska prova.

Fredag!!

I går började vi med att ta lite sovmorgon, vi var båda trötta. Och även Max som somnade om efter frukosten. Efter att vi sedan ätit frukost så gick vi ner i källaren och fortsatte lägga slingor. Gick snabbt tyckte jag, och kul att göra något tillsammans. På kvällen åt vi middag ute, skönt att få känna av det fina vädret lite:). Sen in och duscha av sig efter en svettig dag i källaren. Resten av kvällen spenderades framför tv:n, såg bl.a. en bra norsk film.

Värmeslingor i källaren!!

I torsdags och i går la vi slingorna i källaren, nu är det snart dags för gjutning, bara lite småsaker kvar. Att lägga slingor är inget som väsnas eller smutsar ner så båda jag och Max har varit nere i källaren och hjälpt till. När sen Max har blivit trött har vi lagt honom i sängen och satt igång babyvakten, smidigt och bra. Jag tycker det är kul att jag äntligen kan hjälpa till, kan inte vara kul att gå där nere helt själv. Och allt går ju mycket snabbare när man är 2.

Halv 8 hos Johanna!!

I går var vi bjudna hem till Johanna på "halv 8" middag/mys. Jag, Max och Sandra åkte dit redan vid 1-tiden eftersom vi har semester. Det första vi gjorde var att gå och köpa varsin sallad till lunch. Efter att vi ätit kollade vi på när Johanna sjöng på sin brors bröllop, så duktig du är gumman! Sen lite skitsnack och fix i köket för Johanna. Vid 5- tiden kom Lina och Frida och vid 6-tiden kom Lodd!:) Johann bjöd på grillad fläskkare, majs, ostfylld svamp, sallad, såser och vitlöksbröd. Och till dessert fick vi crème brulee med hallon. Oj, va gott det var!;) Även kakor, bullar(johans hemmabakade) och choklad åts till kaffet. Tack mina fina tjejer för i går, alltid härligt att träffa er!:) Och tack värdinnan för en trevlig bjudning med mumsig mat!