Jag ska bli gympaledare!!

Har precis varit på ett möte och nu är det bestämt att jag och min mamma ska bli gympaledare. Vi har nämnligen blivit tillfrågade ifall vi ville bli ledare och vi båda tyckte att det kunde vara en kul grej. Tanken är att vi ska hålla i ett pass tillsammans, ingen av oss känner att vi vågar ha ett pass själv, i alla fall inte till att börja med. Både jag och min mamma älskar att gympa och det ska bli jätte kul att göra detta med henne, finns ingen jag hellre skulle vilja göra det med.=)

I slutet av november/början av december ska vi gå på två kurser där vi ska lära oss om bla; hur man utformar ett gympa-pass, kroppens uppyggnad, anpassning av rörelser till musik och ledarrollen. Utbildningen är under två helger och tar sammanlagt 32 timmar+ att vi skall få en hemuppgift. Denna hemuppgift innebär att man ska välja tre låtar, (en uppvärmnings-låt, en styrke-låt och en puls-låt) och göra rörelser till dessa. Efter denna kurs(om man blir godkänd) erhåller man en ledarlicens.

Nu hoppas jag verkligen att några av er som läser kommer och stöttar oss när det är dags. Det skulle vatt jätte kul med lite bekanta ansikten=).

Berättar mer om detta när det börjar närma sig!!=)

Kommentarer
Postat av: Sara <3

Låter ju super skoj! Ni kommer med all säkerhet bli godkända :o) Kramar

2008-10-09 @ 20:17:13
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: Sandra

Wow!! Vad häftigt! Är det på Friskis eller är det på det där Korpen?

2008-10-09 @ 21:52:46
URL: http://sandypaprika.blogg.se/
Postat av: Lina

Vad roligt det låter, jag som har gympat med båda vet att det kommer gå jätte bra =) Hehe, okej, hittar säkert! Sandie kunde tyvärr inte, hon jobbade från kl 10-18. Vilken tid passar dig bäst då? Kram

2008-10-10 @ 17:26:23
URL: http://linapersson86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0