Fullbokad hela veckan!!

Denna veckan har varit fullbokad för min del, det har hänt något varje dag.
Måndag:
Efterkontroll hos barnmorskan, det första efter att Max föddes. Och den barnmorskan som jag gått till under hela graviditeten har flyttat sin verksamhet till Lomma istället för Kävlinge. Så att hitta dit var ett projekt i sig. Ni som känner mig vet att mitt lokalsinne existerar inte. Körde enligt en karta på mobilen men det var inte så lätt eftersom dom bygger om så mycket i Lomma så man kunde inte köra överallt. Men med hjälp av 2 barnvagnskörande hittade jag tillslut.
Besöket gick jätte bra, vi gick bl.a. igenom hela förlossningen.
Efter besöket skulle Max ha mat, vilket tar sin lilla tid, så det blev några timmar totalt hemifrån.
Tisdag:
På tisdagen på förmiddag/dagen var mamma här hos mig och Max och myste. Hon underhöll bl.a. Max undertiden jag duschar och gjorde vid mig inför kvällen. Då var det nämligen dags för "halv åtta hos Frida". Vilket var lika trevligt som vanligt och såååå gott!. Frida bjöd på ungsbakad fläskfilé, vitlöksbröd, en super god sås och en smarrig sallad till det. Och till efterrätt blev det glass och bär, och en specialare till mig och Sandra som äter enligt lchf, chokladmousse med grädde och hallon, mums!:)
Tack tjejer för ännu en mysig kväll!
Onsdag:
Ett besök på BVC där Max nya siffror visade, vikt; 5845g och längd; 58,8cm. Man börjar känna att han börjar bli tung när man bär på honom. Efter besöket ville Max såklart ha mat, så jag satte mig lite avskilt och ammade. Därefter gick vi till affären och handlade mat och sen hem.
Torsdag:
Sen var det dags för den första föräldragruppträffen/mammagruppen, och det var jätte trevligt. Kände bara en sedan innan, vi gick i samma föräldragrupp när vi var gravida. Det varade i en i och en halv timme, tiden gick jätte fort. Totalt var vi 10st mammor  och 11 barn, ett storasyskon följde även med.
Efter träffen satt jag och Louise kvar och snackade i nästan 2 timmar sen kände vi båda av hunger och var tvungna att runda av. Därefter blev det en promenad hem, passar på att gå när det är fint väder. Lagade pannkakor och myste med Max tills jeppe kom hem.
Sen matlagning och bakning. Lagade en lchf morotskaka, mums!
Fredag:
Maria och söta Molly kom på besök, såååå mysigt! Vi snackade mest om barn såklart!;) hon berättade bla att dom bokar dag för dop för lilla Molly. Jag blev inspirerad och ska själv ta i det så att även fina Max blir döpt!:)
Vi drack kaffe och åt av morotskakan jag bakade dagen innan. Tack för ett mysigt besök Molly och Maria, jag är så glad att jag har någon som också fått barn samtidigt! Det ska bli kul att se hur våra små pluttar utvecklas och växer och blir stora busungar!;)
På kvällen klippte jag jeppes morfar och därefter var det fredagsmys för hela slanten!!:)
Lördag:
En trip till Malmö, svågertorp, där vi besökte biltema, jysk, bauhause, stoff & stil och sist Ikea! Shoppade med oss lite fint till Max rum:)
Hem och packa ur bilen, ett bad för lille skitungen som verkligen behövde badas. Efter ca 1 timme kom Sandra och Daniel hit med en massa gott kött. Det blev grillning och Gud va gott det var. Älskar att grillsäsongen har börjat! Sen blev det mys i soffan och slötittande på en film. Det brukar bli mest snack så man glömmer av att man kollar på film. Tack för i går Sandra och Daniel!:)
Söndag:
I dag ska vi fixa lite i Max rum, planera inför dopet och sen middag kl:17 hos jeppes mormor och morfar.
Vilken vecka jag och Max haft, fullt upp HELA tiden, kul, men det ska bli skönt att ta det lite lugnt nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Sandrix

Tack själva! <3

Och tack för klippningen och lunchen idag! Och myset med Max :)

2012-04-23 @ 16:58:06
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0