Gravidvecka 27

Så här ser min kanonkula ut vecka 27. Inte mycket skilland från förra veckan tycker jag.
På sista bilden ser man hur härligt rund den är framifrån=)




Vecka 27

Nu liknar barnet en tunnare, mindre och rödare variant av hur det kommer att se ut vid födseln. Även om systemen inte är helt färdigutvecklade ännu har barnet vad som krävs för att överleva utanför magen.


Nu öppnar barnet sina ögon. Ögonen kan skilja på ljus och mörker och de öppnas och stängs och tittar åt båda hållen- barnet tränar sina ögonmuskler.


Nu är din bebis 34cm från häl till huvud och väger omkring 1kg. Foten är nu 4 cm, låret är 5cm och huvudets diameter är 7cm.

Kommentarer
Postat av: Sandrix

Magen är så fiiiin! <3

God Jul på er (alla 5), hoppas ni hade en härlig julafton!

2011-12-25 @ 16:55:31
URL: http://sandypaprika.blogg.se/
Postat av: Ploppen ;-)

Hej kompis!! Oj vad din mammas mage växer, hoppas du har de lika mysigt som jag inne i värmen! Vad tyckte du om tomten igår? Jag tyckte han verkade cool o längtar tills nästa år då man får träffa han live !! Och min mamma längtar! Ja som hon tjatar att hon längtar efter mig hehe!!! Du får fråga din mamma om hon är sugen på en fika efter nyår för min mamma är det... Hon älskar fika, äter kakor hela tiden!! Kram till dig !!!

2011-12-25 @ 16:57:07
Postat av: Johanna

Hur stor ska den där fina magen bli egentligen ;)?! Du är så himla fin och lilleman börjar ju bli riktigt stor och tuff nu :)! Tänk, om 3 månader är det dags - det är typ ingen tid alls :)!

Puss på er

2011-12-26 @ 15:45:20
Postat av: Till Ploppen;-)

Hejsan Ploppen, Puffis här;) Kul att höra ifrån dig=) Jag trivs också jätte bra inne i värmen, det är mysigt i mammas mage och än så länge lagom med plats;)

Det ska bli jätte kul att träffa tomten nästa år, har hört mycket om honom, så det ser jag fram emot. Min mamma och pappa fick JÄTTE mycket fint av tomten och typ allt är till mig, hihi;) Ska bli kul att få börja använda allt sen! Fick din mamma och pappa också en massa fint som är till dig?

Min mamma är jätte sugen på en fika, hon tycker att det var för länge sen sist. Hon äter ju allt så en fika blir super;) När passar din mamma bäst? En helg eller mitt i veckan efter jobb? Min mamma kan både och=)

En stor bamsekram till dig från mig;)

2011-12-26 @ 17:13:43
Postat av: Maria

Då bestämmer vi en dag efter nyår för lite fika o mys!!!

Om några dagar är det 2012, vårt bebisår <3

Hörs närmare, tills dess får ni ha det så bra och gott år till er !!! Kram

2011-12-27 @ 22:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0