Var tvugna att åka till veterinären med Måns.

Det hela började i lördags med att Måns kom in med 2 sår i huvudet, ett precis nedanför hans vänstra öra och ett på hans vänsta kind. Det var små sår, jag tvättade av dom, och sen var det inte mer med det. På söndaen började det bli mer svullet och på måndagen var hans vänstra kind jätte svullen. Såren var fortfarande väldigt små. Han var väldigt dämpad, och åt dåligt.
Men sen på tisdagen så svullnade såret vid örat upp och man såg att där fanns en massa var under. Jag klämde hål på den och fick ut jätte mycket var. Upprepade samma sak i går, var noga med att torka av det. Och i går hade även svullnade nästan helt försvunnit. Skönt tänkte vi.
Men i natt vaknade jag att han gnällde och gick jätte konstigt. Han haltade, ville inte stödja på sin högra framtass. Jag väckte Jeppe 2 på natten, jag blev ju jätte orolig för vår lilla Måns. Vi tittade på honom och förstod inte varför han plötsligt börjat halta, vi trodde såklart det värlsta, typ hjärnblödning eller liknande. Vi bestämde oss för att ringa till veterinären på morgonen och han mådde likadant då.
Så i morse vid 06.30 fick jag ringa akutnummret till djursjukhuset i malmö och fick en tid redan 08.45, och av dom fick vi goda nyheter. Måns har troligen blivit biten av en annan katt, både på huvudet och på benet. Såret var tydligen format som en tand. Och anledningen till att tassen var svullen var att han förmodligen hade ett litet sår även där som nu blivit inflamerat. Vi fick antibiotika som han nu ska äta i några dagar. Och blir inte tassen bättre får vi åka in igen. Vär lilla Måns bara ställer till med en massa bus hela tiden. Men vi älskar honom ändå!!=)




Kommentarer
Postat av: Kikki

en liten slagskämpe, tur att det inte blir värre sår än så!

Men kattbett är inte roliga kräver nästan alltid antibiotika! Krya på dig Måns!!

2009-11-28 @ 12:16:50
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åhhh lille Månsen...inte slåss med andra kissar!! Tur att han fick antibiotika och hoppas han blir bättre snart!!

Puss sweety

2009-11-28 @ 12:36:27
URL: http://nannishultzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0