Varit ute med brossans katter!!

Min bror har två katter som är vuxna nu och dom har aldrig fått gå ut eftersom han bodde på 3:e våningen innan. Men nu när han bor i en marklägenhet så har han bestämt sig för att låta katterna gå ut ifall dom vill. Så i dag stack jag hem till honom för att hjälpa till att hålla den ena katten, lite svårt för honom att göra det själv. När jag kom dit hade han redan satt på selena på dom, och det märktes att dom inte gillade det alls. Men det är ju inte så konstigt, vuxna katter han nog svårare att acceptera en sådan sak.
Till slut blev det dags att öppna dörren och låta dom gå ut och lufta pälsen lite. Men det tyckte dom inte var så kul, kanske för kallt, och det kom ju lite som en shock eftersom dom aldrig har vatt ute innan. Båda betedde sig likadant, hela kroppen sjönk så långt ner mot marken som den kunde+ att dom försökte springa in hela tiden. Naw, dom var så rädda, men jag tror att det är en vanesak, dom kommer förhoppningsvis vilja gå ut i framtiden.


 

 
 


Kommentarer
Postat av: Lina

Naaah vad fina! Ni är en äkta kattfamilj! =0)

2009-01-17 @ 16:05:20
URL: http://arnebollar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0