Rabarber!!

Upptäckte i dag att vi inte bara har rabarber på ett ställe i trädgården. Vi har även jätte många vid kompsten, antar att dom förra ägarna har slängt rabarber där och sen har som slagit rot. Där var verkligen jätte många och mogna var dom. Jag kollade upp ifalla man kan frysa rabarber och det kan man. Plockade ca 1/5 av de rabarber som fanns. Tycker att det är synd dom blir övermogna/vissna eftersom det är ju inte varje dag man äter rabarber. Därför bestämde jag mig för att frys in lite så kan man äta rabarbepaj även på vintern. Av de jag plockade blev det 4 påsar vilket jag tror motsvar en paj/påse.


image552

image553

image554

image555

image556

image557

image558



image531

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0