Sjukt äcklig spindel!!

Gick precis ner i källaren för att klappa katterna, dom brukar ligga och svalka sig i tvättrummet i källaren. Och på väggen i tvättrummet ser jag en av de största SPINDLAR jag någosin sett i hela mitt liv. Jag gick genast ut därifrån, jag är livrädd för spindlar. Kände att jag var tvungen att stänga in den så att den inte går upp till andra våningen i huset. Tiger gick upp självmant men lilla Måns fick jag bära upp, och eftersom jag skulle gå tillbaka så tog jag med mig kameran. Tog några bilder på långt avstånd, sen stängde jag dörren så att den inte kan smita. Det värsta är att det är i det rummet vi duschar i för tillfället, och vår tvätt hänger där nere. Jag kommer ju inte gå in där igen förrän Jeppe har dödat den, tänk om den gömmer sig i kläderna som hänger på tork, usch.......jag hatar verkligen spindlar.


Zoomade in bilden som jag tog så att man kan se den tydligare, och när jag gjorde det fick jag rysningar flera gånger bara av att titta på bilden. Dom är ju bara så äckliga.


Det är kanske svårt att se hur stor den var, men om jag ska gissa så var den ca 10cm i diameter.

Kommentarer
Postat av: Malin

Huuu så äcklig! Jag gillar inte heller spindlar..även fast jag vet att dom är helt ofarliga och inte kan hjälpa att dom ser ut som dom gör...men dom är ju så slibbiga med sina snabba ben! Kram malin

2008-07-30 @ 15:16:48
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/
Postat av: catrin

Spindlar är inget :), men möss däremot.... FY FARAO...

2008-07-30 @ 22:04:14
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Kikki

urk den var verkligen JÄTTE stor!!

2008-07-31 @ 19:42:19
URL: http://theotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0