Jordbävning!!

Antar att jag är sist med att blogga om jordbävningen, men har ju jobbat och inte haft tid att blogga förrän nu.
Under natten blev jag väckt 2 gånger av katterna, jag antog att dom ville ha mat så jag gav dom lite båda gångerna. Jag brukar bli väckt av dom, men det brukar bara vara en gång, men det var inget jag tänkte på just då.
Jeppes klocka hade ringt, men han ställde om det, och vi båda låg och halvsov när jordbävningen inträffade. Tiger som låg vid fotändan av min säng stutsade ur sängen, även Måns blev rädd och sprang med Tiger ut från sovrummet.
Jag säger "känner du hur det gungar"? till Jeppe. Även han kände av det, och vi trodde direkt att dom som bygger hus i närheten av vårt hade börjat jobba. Vi tänkte "va fan, måste dom börja jobba så tidigt". Jeppe gick upp och kollade ifall det stämde, men det var helt nersläckt på bygget, så dom var oskyldiga. Jag ska "ja, det kan ju inte ha vatt en jordbävning, för det händer väll inte Sverige". Men ack så fel jag hade, en jordbävning var precis var det var. Det är inte omöjligt att katterna kände av det och därför väckte mig två gånger.
Det var riktigt obehagligt, det kändes som att sitta i en båt. Jag har alltid föreställt mig att det skulle skaka under en jordbävning med jag upplevde det mer som att det gungade. Hur upplevde du det??




Kommentarer
Postat av: Sandrix

Ja det var obehagligt. Särskillt när man typ blir väkt av det och inte fattar nånting hahaha :P Puss

2008-12-16 @ 20:31:57
URL: http://sandypaprika.blogg.se/
Postat av: Sandrix

Jaaa det var verkligen synd att ni inte kunde på fredag... men kanske någon annan kväll nu i helgen? :) Puss

2008-12-17 @ 21:18:36
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0